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Kai Bodensiek

Attorney-at-Law
Admitted to the Bar: 2005

Member of the Video Game Bar Association
Member of game Verband der deutschen Games-Branche e.V.
Member of Media:Net Berlin-Brandenburg

 

Standort & Kontakt
Berlin
E-Mail: kai.bodensiek@bvm-law.de
Telefon: +49 30 26 93 95 0
Persönliches Kontaktformular
Tätigkeitsschwerpunkte
  • Medien, Entertainment & Werbung
  • Games
  • Internet / Online Portale / Social Media
Veröffentlichungen
  • Co-author of "Virtual Trade - Money and Games" in Kommunikation und Recht (KuR) 2004, 432 ff
  • "Zukunft der Spiele-Finanzierung" (The Future of Games Financing) in the magazine
  • Making Games (IDG-Verlag), Issue 03/2009, P. 54 ff.
  • Co-author "Bewerbung von Online-Computerspielen in nicht lizenzierten Territorien" (Application of Online Computer Games in non-licensed Territories) in Kommunikation & Recht (K&R), 1/2010, P. 16ff
  • Co-Author "Fünf Regeln für Investoren-Gespräche" (Five Rules when talking to Investors) in the magazine "Making Games“ (IDG-Verlag), issue 01/2010, P. 60f
  • "Vertragsstrafen in Spieleentwicklungsverträgen" (Contractual Penalties in Games Development Contracts) magazine article published in "Making Games“ (IDG-Verlag), issue 05/2012, P. 60 f.
  • "Crowdfunding - Alles Easy, oder Was?" (Crowd funding - Easy or Not?) article in the magazine "Making Games“ (IDG-Verlag), issue 01/2013, P. 44 f.
  • „Correct Crowd funding“ Interview in the magazine “Digital Production“ (ATEC Verlag), issue 4/2014, P. 108f.
  • "Rechtliche Einordnung des Crowdfundings in Deutschland" (Legal Classification of Crowdfunding in Germany), Revue Générale du Droite on line, 2015, numéro 19672
  • "Comment on German Federal Court of Justice Case No. VI ZR 134/15" in of E-Commerce Law Reports volume 16 issue 3, http://www.e-comlaw.com/e-commerce-law-reports/article_template.asp?Contents=Yes&from=eclr&ID=1105
  • Co-author "LG Karlsruhe: Purchase of virtual Ingame Currency - Waiver of the Cancellation Right" - comment on the case LG Karsruhe 18 O 7/16 in GRUR-Prax 2016, 423
  • Co-author "Livestreams von Gaming Video Content als Rundfunk?" (Livestreams of Video Game Content as broadcasting service), in Multimedia und Recht (MMR - Multimedia and Law) 2018, 136
  • "Hakenkreuz Debatte: Die USK ist die Lösung"  ("Debate on Swastikas in Gaming Content and self regulation as a solution"), article on Gameswirtschaft.de, 04.06.2018
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